Vintertid
Oktober är snart november och i helgen ställdes klockan om. Bakåt en timme. Jag tycker det är konstigt, varför hålla på och ställa om klockan. Men det var ändå rätt skönt i morse när det blev ljust lite tidigare igen. 
Det är höstlov på skolan nu, tid då Marre tror att hon ska hinna med en massa annat. "Komma ikapp", säger hon. Jag hoppas det, att hon gör det. För hon ser lite trött ut (hon blir jättearg på mig som säger det, men det är sant). Det har varit intensivt, mycket jobb, mycket plugg, och träning. Det har varit saker som har gjort henne ledsen också (det vill hon absolut inte att jag ska skriva, men det är min blogg och lite får hon faktiskt tåla). Hon gör som hon alltid gjort, bryter ihop och kommer igen. Det verkar funka, men själv tycker jag att det verkar vara en rätt kass strategi. 
Hon har i alla fall haft en helg med annat än det vanliga. Vi for upp till Uppsala i fredags, först en kväll och natt hos hennes son och flickvän, och sen tjejmiddag med hennes gäng. De har hängt ihop sen de var tonåringar, sen de gick i gymnasiet, några sen högstadiet. Det är häftigt tycker jag. Framför allt var det häftigt att höra deras samtal, hur många som helst som pågick typ samtidigt. Att se hur de liksom gick in och ut ur samtal om precis allt! Jag fick vara med, men ärligt så tror jag att de glömde mig efter ett tag. Men det gjorde inget, det var rätt mysigt att sitta där och titta på alla levande ljus och lyssna till dem. Och att se Marre bara njuta av livet. 
Jag skrev förra veckan om att hon skulle klä ut sig för Halloween på skolan. Det gjorde hon. Så, här är hon. Min Marre. Den övre bilden tog en som jobbar i närheten, den undre en av hennes lärare. 
Snart ska hon äta middag, så jag får väl sluta här. Mitt i tanken.
//Hilda.